Semnează pentru introducerea METROULUI în Cluj!

Prin această petiţie campania Metrou Cluj îşi propune să susţină introducerea metroului în Cluj-Napoca şi zona metropolitană.

https://www.petitieonline.com/metroucluj

Proiectul nostru propune următorul traseu: Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu, practic o linie care să asigure mobilitatea locuitorilor din municipiu şi localităţile limitrofe dar care să şi facă legătura între Autostrada Transilvania şi platforma industrială de la Jucu.

Considerăm că pentru capitala Transilvaniei acest proiect este unul pe măsura ambiţiilor şi oportunităţilor economice şi sociale din ultimii ani. Cluj-Napoca este motorul economic al Ardealului,  un templu universitar cu rezultate incontestabile şi un centru al excelenţei medicale, în fiecare an comunitatea noastră generând tot mai mulţi experţi şi tot mai multe proiecte vizionare.

În acest context, Clujul milionului de locuitori va deveni o realitate în următorii treizeci de ani iar proiectul introducerii metroului în zona metropolitană este necesar şi util viitoarei dezvoltări urbane.

Dacă se poate în Rouen, se poate și în Cluj-Napoca: Métro de Rouen!

Rouen este unul dintre cele mai mici orașe din Franța, care are un sistem de metrou funcțional, suprafață-subteram. Pe lângă orașul în sine, metroul Rouen ajunge și în alte suburbii, cum ar fi Petit-Quevilly, Grand Quevilly, Sotteville-les-Rouen și Saint-Etienne-Rouvray.

Metro Rouen deservește o populație de 382.000 de locuitori, la 120 km nord-vest de Paris, în departamentul Seine-Maritime din Haute-Normandie. Metroul este utilizat de peste 60.000 de persoane în fiecare zi. Acesta este conectat și la rețeaua de autobuze a orașului, formând o unitate de servicii de transport public numită Métrobus.

Rețeaua are o lungime totală de 18,2 km, dintre care 2,3 km sunt subterane. Doar 5 stații din cele 31 sunt subterane. Gestionarea tuturor transporturilor publice intră în sarcina HRCT (Transports en Commun de l’Agglomération Rouennaisea), inclusiv metroul din Rouen.

Metroul Rouen începe să funcționeze la 4:30 spre nord. Trenurile trecute sunt la ora 23:00 direcția sud. Frecvența serviciului de metrou Rouen în partea comună a liniilor și în timpul săptămânii este un tren la fiecare trei minute, între orele 7:00 am și 9:00 am, alteori câte un tren la fiecare 4 minute.

Este prea mic Clujul pentru introducerea metroului?

Este prea mic Clujul pentru introducerea metroului?

„Este prea mic Clujul pentru introducerea metroului? În nici un caz! Primul exemplu: Rennes, capitala regiunii și prefectura departamentului Ille-et-Vilaine din Franța, cu o populație, conform ultimului recensământ din 2015 – 215,366 locuitori.

Inaugurat în 2002, Métro de Rennes se bazează pe tehnologia Siemens Transportation Systems VAL (vehicul automat ușor). Există o singură linie, A, de 9,4 kilometri, cu cincisprezece stații, prin care circulă în jur de 140.000 pasageri în fiecare zi.

Programul metroului este între 05:20 și 00:40 în fiecare zi (cu excepția zilelor de joi, vineri și sâmbătă între 05:20 și 01:35) și cu un timp de așteptare de aproximativ 80 de secunde între trenuri. Toate stațiile sunt echipate cu ecrane de platformă și ascensoare.

A doua linie, linia B, cu o orientare nord-est spre sud-vest, este programată pentru anul 2019.

Sursa finanțării construirii Liniei B, FONDURI EUROPENE –  click aici pentru mai multe detalii!” a postat în acestă dimineață Horia Nasra, pe o rețea de socializare.

Vineri, 20 aprilie 2018 – Lansarea campaniei metroucluj.ro

Vineri, 20 aprilie 2018, iniţiatorii campaniei, deputatul Horia Nasra şi senatorul Vasile Ilea lansează  metroucluj.ro

“Introducerea metroului în zona metropolitană este o mare provocare dar şi o responsabilitate pentru noi. Metroul este viitorul infrastructurii `Clujului de un milion de locuitori` şi unul dintre proiectele noastre prioritare pentru zona metropolitană” au declarat iniţiatorii campaniei.